Comunicat de Compromís Tavernes sobre la problemàtica de les platges de Tavernes i la falta de solucions que patim des del govern del PSOE de Madrid:
Tavernes pateix des de fa anys greus problemes de transgressió i regressió de les nostres platges, agreujats per una falta total de solucions i mesures dels governs de Madrid. Temporal rere temporal comprovem com les infraestructures municipals públiques i les propietats privades es veuen afectades greument davant la falta de gestió i manteniment de la costa per part de la Demarcació de Costes de València i del Ministeri de Transició Ecològica del govern de Madrid.
El govern de Compromís de Tavernes porta dècades reclamant als governs de Madrid una solució definitiva del problema. Són incomptables les reunions mantingudes amb Demarcació de Costes de València, la Delegació del Govern i la Direcció General de la Costa i del Mar sense cap resultat satisfactori, com també cal recordar les mocions, declaracions institucionals, informes tècnics i escrits presentats a l'Administració de l'Estat i els seus organismes sense que mai hagen estat considerades i ateses.
A la situació de desatenció, desconsideració i indiferència del govern del PSOE de Madrid davant els problemes que pateix Tavernes, cal sumar les manifestacions efectuades en una televisió comarcal pel partit representant a Tavernes del govern del PSOE de Madrid que, amb una aferrissada defensa dels interessos propis del partit, i no dels de Tavernes, ha criticat les actuacions que Compromís ha dut i duu a terme amb un únic objectiu: la defensa del poble de Tavernes.
Compromís Tavernes lamenta les manifestacions del PSOE local en aqueixa televisió, fetes sense cap rigor científic i on demostren un total desconeixement de la situació, a mes de menystenir el treball realitzat per l'Ajuntament i el govern municipal.
Compromís expressa el malestar davant el fet que, un partit que hauria de tindre total lleialtat als acords municipals en formar part del govern municipal de Tavernes, siga capaç de rebutjar i ridiculitzar el treball científic i tècnic encomanat per l'Ajuntament i redactat per dos catedràtics doctors especialistes de la Universitat Politècnica de València, potser entre els millors de l'estat espanyol.
Compromís vol deixar ben clar i expressar a l'opinió pública que actuacions com aquestes de critica al govern municipal són pròpies de l'oposició, no d'un partit de govern, i per tant si estan més còmodes i més identificats amb el treball d'oposició, no cal que els diguem quin camí han de seguir.
Davant de tot això, Compromís es veu obligat a manifestar a l'opinió pública i al poble de Tavernes, per al qual treballem i defensem:
1. La proposta d'esculls marins submergits elaborada pels catedràtics de Costes i Ports de la Universitat Politècnica de València està basada en estudis científics de gran prestigi, donaria una solució al problema i evitaria malbaratar recursos públics amb l'extracció i trasllat d'arena d'altres platges abocant-la ací una i altra vegada, sense aplicar cap sistema efectiu de retenció i evitar així que l'arena abocada siga engolida i desaparega amb el següent temporal marítim.
2. No és cert que l'estudi no contempla cap projecte d'actuació. La proposta de la UPV contempla el projecte bàsic de les actuacions que calen, i a partir del qual s'hauria de redactar el projecte definitiu. No comprenem com es pot menystenir un estudi avalat per una de les universitats més prestigioses, finançat dels fons municipals, ni com un partit del govern municipal desprestigia les actuacions del govern municipal de Tavernes al qual pertany.
3. Compromís vol denunciar el poc interès del govern actual del PSOE de Madrid, demostrat en l'endarreriment de la redacció del projecte denominat "Regeneració de la platja del Brosquil Sud i la platja de la Goleta", tot i que va ser qualificat dedprés de moltes gestions i reivindicacions fetes per part de l'Ajuntament de Tavernes com a prioritari per la Demarcació de Costes i el mateix Ministeri de Transició Ecològica. Portem tres anys esperant que es faça públic el projecte i sense tindre notícies. Igual estan esperant a la campanya electoral per tal d'usar la resolució d'un greu problema de Tavernes per aconseguir rèdit electoral.
4. Compromís, com ja ha fet públic, vol ratificar i manifestar davant el poble de Tavernes el seu posicionament en contra de la nova delimitació del Domini Públic Marítim i Terrestre en les platges de Tavernes i vol deixar ben clar que la solució a la regressió de la costa vallera mai no pot ser el canvi de la fita del Domini Públic.
5. Compromís vol deixar ben clar que, amb l'explicació del nostre posicionament en contra perquè és ben palés el dany irreparable que produeix a les propietats i veïnat de Tavernes, no ho fa per induir a la por ni atemorir els propietaris, ni als vallers i valleres, sinó en defensa del legítim dret que la ciutadania té a la informació veraç, cosa que sembla ser que els representants del partit del govern a Madrid han oblidat: Només hi ha una realitat, i és que la Demarcació de Costes ha encomanat a Tragsatec la licitació del contracte per determinar quines propietats de la Goleta seran incloses en el Domini Públic Marítim Terrestre (DPMT), i això produirà greus danys a les propietats de primera linia.
6. Compromís rebutja que Tavernes haja d'assumir el dany de la mala gestió i planificació de la costa i l'ampliació d'infraestructures portuàries impulsada pel govern de Madrid en les darreres dècades i que ha causat tant de perjudici, entre altres, a les platges de Tavernes.
Compromís és un partit del poble, d'estricta obediència valenciana i que defensa els interessos de Tavernes i dels valencians i valencianes. Compromís no va a entrar en discussions ni disputes estèrils amb partits que només són l'altaveu de la veu del seu amo a Madrid, i que deixen de costat la defensa dels interessos de Tavernes quan així els ho mana la direcció de Madrid, com estem veient aquestes darreres setmanes.
Compromís Tavernes apel•la a l'únic objectiu que l'ha guiat des del primer moment: defensa del poble i dels interessos, no defensarem mai els interessos de Madrid, de Gandia o de Cullera contra els interessos de Tavernes. La defensa de Tavernes és un treball en el qual no defallirem, diguen el que diguen.
TNS
Tavernes
Politica
Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.